Nedan har vi sammanställt vanliga frågor och saker att tänka på under din hyrestid. Om du har några andra funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på hyra@aspenfastigheter.se.
Vår uthyrningspolicy syftar till att säkerställa ordning för alla våra hyresgäster.
För att bli godkänd som hyresgäst hos oss krävs:
Vi tillämpar inget kösystem. I stället gör vi en samlad bedömning utifrån vår uthyrningspolicy och letar efter hyresgäster som uppfyller våra kriterier.
Vi tillåter uthyrning i andra hand vid särskilda skäl, såsom:
Uthyrningen måste följa vår uthyrningspolicy. Det innebär att:
Observera att uthyrning för kortare perioder, såsom vid tillfälliga sommarjobb, inte är tillåten.
Olovlig andrahandsuthyrning är ett allvarligt avtalsbrott och kan resultera i uppsägning av hyresavtalet.
Kontakta oss alltid i god tid innan planerad uthyrning för att få godkännande.
Hyran ska betalas senast den 1:a varje månad före hyresperiodens början. Information om aktuellt plus- eller bankgironummer finns angivet i ditt hyreskontrakt.
Uppsägning ska ske skriftligen via e-post till hyra@aspenfastigheter.se.
Uppsägningstiden är tre månader och börjar gälla från det kommande månadsskiftet efter att uppsägningen mottagits.
Exempel: Om du säger upp kontraktet den 18 mars, börjar uppsägningstiden räknas från 1 april. Din uppsägningstid löper då till och med 30 juni.